relax
Szerző:
Kategóriák: Relaxáció

Lazíts az életedért!

relax

A mai rohanó világban egyre gyakrabban vagyunk idegesek, feszültek. Izmaink befeszülnek, begörcsölnek. Mindez milyen következményekkel jár? Előbb-utóbb megjelennek a különböző betegségek, hiszen a testünkben az energiaáramlás és a vérkeringés is akadályozott. Megreked az áramlás, nem tud minket friss energiával ellátni. Ez viszont melegágya a rengetegféle, civilizációs tünetnek.

  • magas vérnyomás
  • ízületi fájdalmak
  • cukorbetegség
  • keringési, érrendszeri és szívproblémák
  • súlyproblémák, ami lehet kórós soványság, vagy kóros elhízás
  • pajzsmirigygondok
  • emésztőrendszeri betegségek

Sorolhatnám tovább, hiszen a feszültség minden szervünk működésére káros hatással van. A fenti betegségek csak a leggyakoribbak, amiket a lazítás hiánya okozhat. ezért nagyon fontos, hogy adj magadnak esélyt az egészséges életre, lazíts az életedért.

Miben tudok neked segíteni

Amikor nehezen megy a lazítás, mert nagyon erős a kontrollod, ez a gyakorlat akkor is tud Neked segíteni abban, hogy csökkentsd, vagy teljesen megszüntesd testedben a feszültségeket, amik egyenesen a betegségekhez vezethetnek.

Nagyon könnyű a gyakorlat, bárki el tudja végezni. Sok kliensemnél tapasztalom az erős kontrollt, nem tud ellazulni, nem tud kiengedni. Ezzel a gyakorlattal sikerül teljesen ellazulni.

relax2

Dinamikus ellazulás

Az izmokat célszerű lentről felfelé és jobbról bal felé haladva sorra venni, mert így fokozatosan közelítünk a szívhez, ami így könnyebben fel tudja venni a változás hullámzását.

Gyakorlat:

  1. Feküdj le az ágyra vagy ülj bele egy kényelmes székbe, fotelbe! Helyezkedj el kényelmesen, ne keresztezd a végtagjaidat.
  2. Csukd be a szemedet és figyelj befele! Legyen egyenletes a légzésed! Mindössze néhány mély lélegzetvételre van szükséged, és már kezdheted is a gyakorlatot.
  3. Először, irányítsd a figyelmedet a jobb talpadra, lábfejedre! Érzékeld az izmok tónusát, a lábad létét!
  4. Feszítsd meg a lábfejedet, talpadat, erőteljesen. Majd, amikor már nem tudod tovább megfeszítve tartani, engedd ki a feszítést. Minden izomcsoportnál ugyanígy teszel majd. Megfeszíted, elengeded. Ahogy érzed, hogy kezdenek az izmaid elernyedni, úgy menj tovább a következő területre!
  5. Így, szépen sorban ellazítod a jobb lábadon az alsó lábszáradat, térdet, combot, majd a bal lábaddal folytatod. Ahogy azon is végig mentél, úgy a medencéd, gerinced, hátad, alhasad, hasad, gyomorszájad és mellkasod következik.
  6. Amikor egy nagyobb területet ellazítottál, akkor próbáld kihúzni belőle a figyelmedet! Képzeld el, mintha a figyelmed úgy beleszövődne a testedbe, mint az idegsejtek az izmokba!. Ezeket a figyelem szálakat kezd kihúzni, és ezzel elengeded, figyelmen kívül hagyod azt az izomcsoportot.
  7. Ezután térj át a jobb karodra: ujjak, tenyér, kézfej, csukló, alkar, könyök, felkar és jobb váll.
  8. Ugyanígy a bal kéz, kar és bal váll.
  9. Végül ellazítod a nyakizmokat és a fej izmait: áll, száj, orca, orr, szem és környéke, homlok, halánték és a hajas fejbőr elülső, oldalsó és hátsó része. Zárás képen a fejtetődet lazítod el.
  10. Amikor a végére értél, akkor még figyelj az egész testedre úgy, hogy közben a homlokodat lazítod. Meglátod, ez ki fog hatni az egész testedre is!

Pihenj ebben a kikapcsolt állapotban, akár órákat is, meglátod milyen gyógyítóan hat az elmédre!

relax3

Ugye, mennyire jól ellazult a tested!